2012. július 12., csütörtök

Mikroszkópos "kísérletek"

Inkább vizsgálatok. A gyerekeim kedvenc meséje a Sün Alfréd nyomoz, ahol kedves állat gyerekek oldanak mindenféle rejtélynek. Van egy saját bunkijuk, tuti felszerelésekkel, ahol a végére járnak mindenféle természeti jelenség okozta rejtélynek. Sokat szoktak ilyet játszani az enyémek. Nem rég kaptak ehhez a mókához egy mikroszkópot. Nem egy csúcs minőségűt, de van rajta 20 x, 80x és 350x-es nagyítás. Ez utóbbit már nem nagyon tudjuk használni. Nekünk felnőtteknek is nagy élmény, nagyon érdekes, de a képek magukért beszélnek:


1. Menta levél
2., Darázsfej
3. Virágszirom 350 x-es nagyításban
4. Na hát ez egy kosz a földről. Én egyből észre vettem, hogy ebben a darabban "lakik" valaki. Egy kis gonosz törpe. El is meséltem a gyerekeknek, hogy ő a kosz töre, akit a takarításkor ki kell söpörni a lakásból. Hátha ez meghozza a kedvüket a takarításhoz :) Látjátok ti is?
5. Szivacs
6. Megnéztük mennyi piszok van a tisztának vélt körmünk alatt.


7. Légyszárny

8. Hát ez nagyon durva nem? Még mozgott a fullánkja, így megfigyeltük, hogy szétnyitja potrohát és úgy nyomja ki a fullánkját. Gyönyörűnek látom. Ellentétben a léggyel aki mindenhol szőrős.

Örülök, ha tudtam adni ötletet! Jól esik ha visszajelzel ha valami tetszett vagy ha vannak ötleteid! Szép napot kívánok: Orsi

1 megjegyzés:

  1. A virágszirmot fel nem ismertem volna, de nagyon tetszik. Én mikroszkóp alatt légy szemét preparáltam és néztem meg, csodaszép látvány, de a szőrős láb a tapadókoronggal borzalmas.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...