2011. december 11., vasárnap

Babavarrás sablonnal

Már régóta terveim között szerepelt egy egyszerű anyuka babát varrni. Láttam egy klassz hordozós szülőset és gyorsan neki is álltam. Megterveztem és megvarrtam egy egyszerűbb változatot:

Ő még nem pocakos, csak a minta, 23 cm-s.
 Így készült:
Csináltam egy sablont kivágtam. Először a végtagokat varrtam össze fonákán, majd kifordítottam, kitömtem.
Ezután a testet varrtam.  Kezdtem a nyakánál és a feje felé haladtam, fonákán, úgy hogy a kezet be tettem a helyére. Majd a másik kéz is, úgy hogy alul -tehát a popsinál nyitva maradjon. Kifordítottam és kitömtem alaposan gyapjúval. Utána a helyére tettem a két lábat (figyeld a képen hogy hogy áll) és lent is össze varrtam. Ilyen lett:
Szemet és szájat hímeztem neki úgy, hogy hátulról dugtam bele a tűt és oda is ért vissza, csomó nélkül.
Filcből vágtam ki a hajat aminek a körvonalát kézzel öltögettem össze aztán a fejre varrtam rejtett öltéssel.

Ruháját egy téglalapot beszegtem minden oldalon. Az egyik hosszanti oldalon a tetejétől egy centire gumit varrtam bele, úgy hogy amikor hozzávarrtam a gumi elejét az anyaghoz, kinyújtottam a gumit, úgy varrtam tovább, így a végén összeugrott. Azért ezt a megoldást választottam, mert ezt egyszerűen csak rá kell húzni a gyerekeknek, ez talán a kisebbeknek is megy :)

Kicsi babájához két ovális alakot és egy hozzáillőkört vágtam ki. Kihímeztem. A fejét rávarrtam ez egyikre, úgy hogy közben kitömtem. Majd a két ovális lapot is összevarrtam kézzel, közben ezt is kitömtem.
Tépőzárral tudja a kezében tartani a babáját. az egyik keze külsejére a másik tenyerébe varrtam egy kicsike rózsaszín tépőzárat, duplán áthaladva rajta.

A szabás mintát sajnos nem tudom feltölteni, de emailben szívesen elküldöm pdf fileban van.
A következő a szülős baba lesz :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...