2011. november 28., hétfő

Advent első vasárnapja (alma)

Azt gondoltam, hogy tematikusan készülünk minden adventre. Mindegyik vasárnapnak lesz egy témája, ami a középpontban lesz. Az elsőé az alma lett. E köré szerveződik a nap, hogy legyen benne minden.


Forró ital: Alma tea. Almát apróra darabolok, citromot felkarikázok fahéjat és szegfűszeget dobok a kannába és leöntöm forróvízzel . 10 perc állás után lehet inni. Ez az alma kompot átültetése melegítő itallá.

Édesség: Töltött alma. Két féleképpen csináltam most. A felnőttek almáját csak megmostam a gyerekekét ők maguk megpucolták. Kivájtam a magházat alulról és egy kicsit kikapartam, hogy beleférjen a töltelék. Ami szintén két féle. Az egyik a gyerekeknek, amit ők kevertek és töltötték bele. Vanilia puding, mazsola és dió. A miénkbe mézeskalács darabokat is törtem és én a mandulát szeretem ezért a diót az váltotta fel. Eltudom még képzelni egy barack lekváros és egy rumos változatot is. Sütőben megsütöttem és még melegen ettük meg. Annyira szeretem a sült alma ízét!
kézművesség: Ez egy igen praktikus darab a téli meleg italokhoz, mert könnyebb megfogni a poharat vele. Érdemes egy kicsit nagyobbra varrni mint a pohár és alúlra keresztbe egy szalagot tenni, hogy ne essen ki a pohár, de a mosogatás miatt könnyen le és fel tehető legyen.

Lakásdíszítés: Egy szép piros almákból álló kompozíciót kreáltunk.

Gondolatébresztő:

Rónay György: Advent első vasárnapja
Amikor a fák gyümölcsöt teremnek,
tudhatjátok, hogy közel van a nyár.
Tűzre dobhatsz, Kertész, mert nem terem meg
korcs ágaimon más, mint a halál?
Amikor jelek lepik el a mennyet,
álmunkból kelni itt az óra már.
De ha hozzám jössz, pedig megüzented,
angyalod mégis álomban talál.
Meg akartál rajtam teremni, rossz fán;
Nem voltál rest naponta jönni hozzám.
Ajtóm bezártam. Ágam levetett.
Éjszakámból feléd fordítom orcám:
boríts be, Bőség! Irgalom, hajolj rám!
Szüless meg a szívemben, Szeretet! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...